ازدواج زود هنگام لزوما چیز بدی نیست

لباس شب

1. به هم ریختگی وظایف

خیلی از زوج‌های آمریکایی قبل از ازدواج مدت زیادی را باهم زندگی می‌کنند و ازدواج را تا اواخر 20 و اوایل 30 سالگی به تاخیر می‌اندازند. وقتی منتظر گذشت زمان برای ازدواج هستید، شاید خودتان را با انبوهی از وظایف درهم برهم بیابید. در زمانی که باید به طور عادی روی شغل و پیشرفت تمرکز کنید، شاید خودتان را درگیر برنامه‌ریزی عروسی، حامله شدن و حتی نگهداری از بچه‌های کوچک بیابید. تلاش برای پیشرفت شغلی و همچنین تربیت کردن بچه‌های کوچک می‌تواند خیلی طاقت فرسا باشد، مخصوصا زمانی که مرخصی زایمان بگیرید و در خانه کنار بچه‌ها بمانید تا زمانی که به سن مدرسه برسند.

2. و بهم ریختگی وظایف ادامه دارد…

صبرکردن تا زمانی که قبل از بچه دار شدن سنتان زیاد شود هم خطر نقص تولد را در بر خواهد داشت. بین مادرهای شاغل متاهل تقریبا یک سوم آنها گفته‌اند که زمانی کافی را با همسرشان سپری نکرده‌اند زیرا هردو تمام وقت کار می‌کردند. خیلی از مادرها گفتند که حتی زمان کافی برای گپ زدن با همسرشان نداشتند و تقریبا نیمی از آنها گفتند که قادر به سپری کردن زمان کافی با فرزندانشان نبودند.

در نتیجه از به تاخیر انداختن طولانی ازدواج بپرهیزید و قبل از اینکه اتفاق‌های بزرگ شروع به ضربه زدن به شما بکنند زندگی مشترکتان را شروع کنید.

3. گرفتاری

ازدواج زود معمولا یعنی بچه‌دار شدن اواخر دهه‌ی دوم زندگی. این به این معناست که با چند ساعت خوابیدن هم فول انرژی می‌شوید، این یک توانایی است که بعد از سی سالگی به سرعت از بین می‌رود. اگر تمام وقت کار می‌کنید، ممکن است برای به دست آوردن یک مقدار پول بخور و نمیر از خستگی هلاک شوید مخصوصا اگر بچه‌دار هم باشید. این یعنی زمانی که آنها تکلیف درسی دارند یا شما از کارهای خانه عقب مانده‌اید، احتمالا خواب کافی نخواهید داشت. این چیزی است که قبل از سی سالگی خیلی بهتر از پسش بر می‌آیید. همچنین این مسئله می‌تواند درگیر زمان شخصی شما هم بشود و موجب توازن کمتر در زندگیتان شود.

4. از دست دادن تمرکز

ازدواج زودهنگام شاید چیزی نبود که به آن فکر کرده باشید اما بد نیست که در جوانی ازدواج کنید. با وجود اینکه در جوانی ازدواج کردن می‌تواند تاثیرات بدی هم داشته باشد، می‌تواند به طریقی منظم‌تر و کم استرس‌تر به موفقیت و پیشرفت شما منجر شود. اگر شما و نامزدتان برای بچه‌دار شدن، شغل و آینده برنامه‌ریزی کرده اید، ازدواج زودهنگام می‌تواند برای شما مناسب باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی