چگونه در 7 قدم بودجه‌ی عروسی را فراهم کنیم؟

لباس مجلسی

برنامه ریزی عروسی هنگامی که شما و شریکتان ایده‌های عالی اما متفاوتی راجع به چگونگی خرج و مخارج دارید، می‌تواند چالش برانگیز باشد. صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن عروسی، ساختن بودجه و پیروی از آن می‌تواند یک چالش بزرگ باشد اما تصمیمات زیادی هم برای گرفتن وجود دارد. چقدر برای محل برگزاری هزینه کنید؟ آیا بیشتر از یک نوع غذا در نظر دارید؟ آیا سرویس دهی به مهمانان باید مجلل یا ساده باشد؟ اینها تمام سوال هایی هستند که باید پاسخ داده شوند اما اجازه ندهید که باعث شلوغی و ریخت و پاش اضافی و بی مورد شوند.

1. منبع پول را تعیین کنید

آیا می‌خواهید هر هزینه ای را خودتان پرداخت کنید یا خانوادتان مشارکت می‌کنند؟ قبل از تنظیم بودجه باید بدانید که پول دقیقا از کجا تامین می‌شود و چه مقداری از آن در اختیار شماست. طبق این خیال که والدین شما متعهد به پرداخت هزینه‌ها هستند، برنامه ریزی نکنید. شما نمی توانید تصور کنید که پدربزرگ یا مادر بزرگتان حتما قصد سرمایه گذاری در عروسیتان را دارند. با هر شخصی که فکر می کنید قصد مشارکت را دارد صحبت کنید و توافق کنید تا مطمئن شوید مبلغ مشخصی در نظر گرفته شده نه اینکه فرض شده باشد. گاهی بهترین راه این است که زوج ها و خانواده هایشان به طور یکسان در هزینه‌های عروسی مشارکت کنند.

2. برای هزینه ها سقفی بگذارید و یک ماکسیمم هزینه تعیین کنید

به محض اینکه مقدار وجه مشارکتی جمع شد، این مقدار را به عنوان هزینه ی ماکسیمم در نظر بگیرید. بخاطر داشته باشید فقط به خاطر اینکه مبلغی پول دارید به این معنا نیست که همه‌ی آن حتما باید خرج شود. بودجه‌ی هدف را کمتر از مقداری که باید خرج کنید در نظر بگیرید. به عنوان مثال: مقدار ماکسیمم مبلغ موجود 25 هزار دلار است اما بودجه‌ی هدف باید چیزی بین 15 تا 17 هزار دلار باشد. مقدار اضافه می تواند برای شروع زندگی جدید یا پرداخت قرض ها استفاده شود.

3. برنامه ی هزینه ای خودتان را اولویت بندی کنید

عروس و دامادی نباشید که عاشق کیک عروسی هستید اما برای کم کردن هزینه ها آن را خط می‌زنید. چیزهایی را انتخاب کنید که برای شما مهم‌ترین هستند و حواستان باشد که از اولویت‌های لیست مراقبت می کنید. هزینه‌ها را روی چیزی کاهش ندهید که مهم است و ممکن است بعدا پشیمان شوید. هزینه‌ها را روی چیزهایی کم کنید که برایتان اهمیتی ندارند و خاص و ویژه نیستند.

4. درباره ی هزینه های رایج پرس و جو کنید

زمانی که براساس مقدار پول موجود و مقدار خرج و مخارج تصمیماتی گرفته‌اید، باید درباره‌ی هزینه‌های عروسی در اطراف محلتان پرس و جو کنید. خودتان را برای هزینه‌هایی که باعث شگفتی می‌شوند آماده کنید! براساس محل مراسم، خدمات می تواند بسیار هزینه‌بر باشند و منجر به هدر رفتن بودجه شما شوند. در آغاز تحقیقات برای برنامه ریزی عروسی، تقریبا هر حرف و هزینه ای بیشتر از مقداری که باید باشد به نظر می رسد و زوج‌هایی که از این موقعیت ها فرار می‌کنند بیشتر از هر زمانی کار عاقلانه انجام می‌دهند.

5. یک بودجه ی فرضی را طراحی کنید

از یافته‌های تحقیقاتتان برای طراحی یک بودجه‌ی فرضی استفاد کنید. جزئیات باید شامل هر آیتمی شود که به پول نیاز دارد. هزینه های مرتبط با مراسم عموما در صدر لیست قرار می گیرند اما هزینه های اصلی مثل خریدحلقه ها، دستمزد عاقد، مجوز ازدواج، دستمزد و انعام خدمتکاران و دیگر ضروریات را هم در نظر بگیرید.

6. ریخت و پاش کنیم یا پس انداز؟

مخارجی در عروسی وجود دارند که می توانیم آن ها را طی برنامه ریزی دور بزنیم. برای قسمت‌هایی با هزینه‌های کمرشکن، جایگزین‌هایی با هزینه‌های کمتر وجود دارد. همچنین هزینه های بعضی آیتم های عروسی و رسم رسومات چیزهایی اضافی هستند که می توانید از آنها بگذرید.

7. به بودجه‌ی نهایی بپردازید

به محض اینکه قسمت های واجد شرایط برای کم کردن هزینه ها تعیین شدند و قسمت هایی که ارزش ریخت و پاش دارند مشخص شدند، بودجه‌ی فرضی را دوباره نگاه کنید و هزینه هایی معین برای هر آیتم تعیین کنید. سعی کنید تا بین هزینه‌ی هدف و هزینه‌ی ماکسیمم بمانید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی